Wowko už nejakú dobu nehrám vôbec, predtým som hral offik, no sledujem dianie okolo neho, takže sa môžem pokúsiť odpovedať ti na tvoje otázky.
1) Každým novo vydaním datadiskom si nútený kúpiť si ho, aby si mohol hrať pochopiteľne. Navyše platíš mesačné poplatky, ktoré sú ale v pokročilej fázy hry svojim spôsobom nepotrebné, keďže zaviedli do hry tzv. wow tokeny, ktoré ti pridajú na tvoj battle.net účet mesiac hrania, kupujú sa za goldy klasicky na aukcii.
2) Wowko vždy bolo a aj vždy bude najobľúbenejšou mmorpg hrou na svete. Je pravdou, že Blizzard prišiel o nespočet subscriberov, ale stále je to obdivuhodný počet, ktorý určite nie je zanedbateľný, presné čísla ti nepoviem, pretože ich nepoznám. Každopádne na serveroch nemáš núdzu o spoluhráčov, s uvedením cross-realmu pri pvp tuším to bude o niečo lepší zážitok.
3) Áno, vytvorených je veľa serverov, ktoré sú osobitne pomenované a sú tu aj servery, na ktorých hrá prevažná väčšina SK/CZ komunity. Spomeniem napríklad asi najznámejší Drak´Thul.
4) Classic hra + 5 ďalších datadiskov. The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm, Mists of Pandaria a aktuálny Warlords of Draenor. S každým sa spája určitý príbeh, ktorý je už popísaný v knihách, niečo autori samozrejme aj pridávajú, musím ale podotknúť, že je úchvatné aký rozmer to má, ale k téme ... tu som si nie istý, či ti odpoviem korektne, spája sa to z určitej časti aj s prvou otázkou a mám dve možnosti. Buď si skutočne nútený pri vydaní datadisku si ho aj kúpiť alebo môžeš hrať aj s tým starým, len nebudeš mať možnosť využívať funkcie toho nového, viac sa prikláňam k tej prvej možnosti, budem rád, ak ma niekto opraví. Teraz ale to, čím som si istý. Žiadne servery sa nikdy nerušia, celá hra sa len aktualizuje do nového datadisku, predošlé datadisky samozrejme na seba nadväzujú a ich obsah sa poväčšine nijak nestráca, len ak to sám blizzard tak chce, respektíve si hra takú úpravu vyžaduje alebo je chcená, napríklad v Cataclysm sa zmenil celý svet zmenil po vyčíňani Deathwinga. Podstatné je, že o nič neprídeš, ba naopak, DLC je vždy neskutočným prínosom a osviežením hry.
5) To je individuálne, podľa toho čomu by si chcel pochopiť. Mne osobne trvalo nejaký pol rok, aby som sa do tej hry akosi dostal a vžil, porozumel všetkému, čo sa v tej hre deje. Aktuálne teda už nehrám, občas zavítam na nejaký privát, ale to je všetko, čiže ak by som počítal doteraz, tak hrám 8 rokov wowko.
6) Na každej hre je niečo unikátne, akurát to musíš ty sám nájsť a poňať. Niekoho wowko nebaví a baví ho napríklad iná mmorpgčka a nepovie ti tak jednoducho prečo, jednoducho ho "očarila". Vo všeobecnosti by som ale mohol povedať asi tak, že blizzard je veľmi veľká spoločnosť, ktorá sa o svoje produkty stará a dáva si na nich záležať a to sa odvíja aj na tej hrateľnosti.
7) Písal sa rok 2004, keď wowko oficiálne vyšlo na povrch. Trhali rekordy a hlavne svoje očakávania a doteraz to tak je. Ako som už aj spomenul v šiestom bode, starajú sa o to neustále a dávajú si na tom záležať, dokonca hovorili, že by chceli datadisky vydávať každý rok, no aktuálne to zostáva na takej úrovni ako to aj bolo a je to tak ja lepšie, čiže cca každé dva roky vydajú nový datadisk, aj keď po TBC vydali WOTLK o rok. Hovoria, ež na ďalšom datadisku už pracujú, čiže zrejme na rok sa dočkáme.
A nejaké rady do začiatku? Dnes je už tá hra stavaná tak, že ti sama všetko vysvetlí a môžeš ju dokonale pochopiť aj sám, za čias TBC bolo wowko hrateľnosťou oveľa náročnejšie, ak si ho ale skutočne ešte nikdy nehral, odporúčam ti najprv vyskúšať nejaký privát, no každopádne ti odporúčam hrať offik, je to neporovnateľné. Priváty na poslednom datadisku majú ešte len teraz bližšie roky plné práce, aby všetko uviedli do poriadku, len tak jednoducho sa kvalitou nevyrovnajú.