Minecraft: ovládání výhybky
Situace viz obrázek:
Původně byla vybudována trať z nádraží do B. "Odbočka" do A je postavena později.
Z nádraží přepnu výhybku (redstone signál, červené čára) podle toho, zda chci jet do cíle A nebo B. Pokud do B, je situace dle obrázku, koleje jsou spojeny mezi A a B, vagónek to ale (v souladu s MC enginem) zvládne a jede rovně. Pokud chci jet do A, páčku přepnu a kolej se spojí ve směru "nádraží - A". Cesta tam i zpět je bez problémů.
Problém nastává, když se z B chci vrátit na nádraží. Výhybka je nastavena ve směru na A, jak ji přepnout?
Použil jsem Detector rail, je ob jednu kolejnici od výhybky ve směru B. Vede signál (stejně jako páčka) do výhybky, funguje jako tlačítko (sepnuté cca vteřinu?). Rychlost vagónu při jízdě ze směru B je dostatečná, aby při najetí na detektor se výhybka přepnula do pozice "nádraží - A" a zpět (po jakoby vypnutí tlačítka/detektoru) se dostane až už jsem za křižovatkou. Vzdálenost rail detectoru od výhybky jsem musel zkoušet, záleží na rychlosti vozíku.
Nějaké šikovnější, univerzálnější řešení? Tedy kromě přestavění tratí. MC 1.8. Forge momentálně nepoužívám (jedna-osmičkové modifikace, co bych chtěl, zatím jsou jen v 1.7.10), ale mohl bych.
Vlastně se mi pojetí výhybek v Minecraftu moc nelíbí, ta neúplná textura vypadá trochu blbě, obzvláště v nějakém rozsáhlejším kolejišti. A možnosti vanilla hry jsou z železničního hlediska značně omezené.
Už jdi s tím Minecraftem někam! Koho to pořád zajímá. Jeho éra už je dávno pryč.
Když tě to nezajímá, proč do toho threadu lezeš?