Největší vliv má grafika, potom CPU a až potom RAM.
Poznáš to využitím všech tří komponentů - CPU + RAM ve správci úloh v záložce výkon, GPU - například program GPU-Z.
Třeba na mé sestavě to mám u nejnovějších her na maximální nastavení takto - GPU 100%, CPU 50-80% a RAM většinou do 4GB z 8, až na vyjímky.
Pochopitelně záleží na tom, jak je hra dělaná, měla by využívat hlavně GK a CPU by ji měl stačit zásobit.
Doporučuju se podívat na benchmarky. Na některý hry jako třeba Alan Wake stačí slabý procesor, na druhou stranu je třeba nějaká HIGH END grafika(tedy hlavně v době vydání). Mělo by to být asi nějak v rovnováze, ale myslím, že je opravdu lepší, když je hlavním, kdo se zapotí g. karta. Třeba GTA IV je špatně optimalizované a všelijaký věci, co se počítaj běžně přes grafiku se tam počítají přes CPU, a proto s tím byl u dvou jádrových CPU problém - takhle to být nemá.