Herní svět v minecraftu se skládá z tzv. chunků. V závislosti na nastavení serveru se kolem každého hráče načítá do paměti určitý počet chunků. Pokud se hráč odpojí, tak server tyto chunky uloží na disk a v paměti je nadále nedrží. Takže to je důvod, proč věci přestanou pracovat když se hráč odpojí. Odpojení hráče ale není jediný důvod. Děje se tak i tehdy, pokud se hráč pohybuje. Jak hráč běhá po světě, server kolem něj načítá nové chunky. A ty, od kterých se hráč vzdálí, z paměti zase uvolňuje. Tekkit Classic obsahuje mód Railcraft. Tento mód obsahuje jeden speciální blok, který má schopnost držet načtené chunky (pevně daný počet 3x3) v paměti celou dobu, i když se hráč vzdálí, nebo odpojí. Jmenuje se World Anchor. Tento blok by se ovšem měl používat s rozumem. Nadměrné užívání může totiž vzhledem k velkému počtu načtených chunků dělat potíže se stabilitou serveru.