Ve vězení? Nehraješ náhodou BG2? Protože v jedničce ve vězení rozhodně nezačínáš.
Ohledně kouzel - máš k dispozici kouzla, která získáváš opisováním svitků (pravej klik na svitek, svitky koupíš, nebo najdeš). Kouzla jsou v knize kouzel, nevím, jak v BG2, ale v jedničce je to ikona v panelu na levé části obrazovky. Podle úrovně si kouzelník může zapamatovat určitej počet kouzel. Na pravé stránce knihy kouzel si máš známá kouzla, na levé strane zapamatovaná. Každé zapamatované kouzlo můžeš zakouzlit jednou, aby se obnovila, musíš se vyspat 8 hodin. Stejně to funguje u kleriků (a všech postav, co kouzlí, např. druidi, bardi).
Léčení - buď tě vyléčí klerik kouzlem, popř. jiná postava ovládající léčivá kouzla, nebo vypiješ léčivý lektvar, nebo se vyspíš, ale musíš spát v posteli v hospodě, spaní venku neléčí.
Jsou to pravidla AD&D, možná tě to bude z počátku štvát, že nemůžeš třískat kouzly do nepřátel dle libosti, ale o to zajímavější to je. Jinak by to bylo moc snadný, hrát za mága.
Možná tě bude zajímat pár dalších věcí, na některý jsem přišel sám, některý jsem vygooglil:
- třída zbroje, neboli AC - čím nižší, tím lepší
- THAC0 - The Hit Armor Class 0 - zásah postavy s třídou zbroje nula - čím je toto číslo nižší, tím vyšší má tvoje postava šanci zasáhnout protivníka. Jestli tě to zajímá víc, tak pogoogli na téma "co je to THAC0".
- Pokud uvidíš nějaký NPC, který nejsou pojemenovány obecnými jmény (stráž, obyvatel...), ale mají nějaký jméno, tak neváhej udělat Quick save a zkus ho okrást zlodějem. Někdy to vyjde až na několikátej pokus, ale tyto postavy mají často u sebe zajímavý věci, buď nějaký unikátní zbraně či zbroj, nebo alespoň lektvar. Ono ve hře není nikdy peněz nazbyt, ani v pozdějších fázích, vždy se najde v obchodě něco, za co se to dá utratit. Např. slušná róba pro mága stojí v BG1 okolo 25 tisíc zlatých a to jsou panečku velký prachy a dá to fušku je nasbírat.