Jak uvedeno dole v článku, přehazování výhybek funguje jen tehdy, pokud se tak děje v načtených chuncích, tedy do maximální vzdálenosti 32 chunků. Hledal jsem, jak toto obejít - a (asi) našel.
Finta je v tom, nějak donutit cílovou oblast (chunk, kde chceme výhybku přehodit), aby byla aktivní. Toho lze dosáhnout příkazem /spreadplayers, který na chvíli načte cílový chunk (stejný, ve kterém chceme přehazovat výhybku - tedy vlastně měnit blok).
Podrobnější popis:
Jde o sekvenci čtyř příkazů, zadávaných v posloupnosti. Vytvoříme si "řetězec" 4 command blocků, mezi druhým a třetím dávám krátkou prodlevu (jeden "natažený" repeater).
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Marker:1,Invisible:1,CustomName:"ANCHOR"}
/spreadplayers X* Z* 0 1 false @e[type=ArmorStand,name=ANCHOR]
/fill X1 Y1 Z1 X2 Y2 Z2 rail <parametr>
/kill @e[type=ArmorStand,name=ANCHOR]
O co v příkazech jde?1. Vygenerujeme si pomocný item, stojan na brnění, neviditelný, pojmenovaný ANCHOR.
2. Ten přesuneme na souřadnice X* Z* (Y, výška se nezadává). Tenhle přesun způsobí to, že se asi na 3 vteřiny načte chunk, kde se nachází souřadnice X* Z*. To potřebujeme, toho využijeme.
3. Vygenerujeme požadovaný typ koleje na souřadnicích X1 Y1 Z1 (souřadnice *2 jsou totožné), které se nachází ve stejném chunku.
4. Odstraníme ("zabijeme") ten stojan.
Testováno v Minecraftu 1.8.0, s OptiFine & LiteLoader, bez Forge. Vzdálenost mezi mnou (tedy u command blocků) a výhybkou byla asi 700 metrů/bloků.
(původně mi to nějak nefungovalo, problém byl právě v tom, že stojan a výhybka nebyly ve stejném chunku, prostě jsem se "strefil" těsně za jeho hranice)